מנכ"ל הרכבת הקלה לקול חי: 40% מהנוסעים – דתיים וחרדים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מנכ"ל הרכבת הקלה לקול חי: 40% מהנוסעים – דתיים וחרדים
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שנתיים וחצי של הפעלת הרכבת הקלה בירושלים נפגש מנכ"ל הרכבת הקלה מר ירון רביד והעניק ראיון לקול חי.

    ירון רביד נכנס לתפקידו לפני כחצי שנה לאחר שהמנכל הקודם מר יהודה שושני הודיע על פרישתו. רביד שימש בתפקידו הקודם ברכבת ישראל, במינהל מקרקעי ישראל ובתפקידים שונים . הוא נולד וגדל בירושלים והוא חי היטב את העיר הירושלמית ומבין את צורכי התושבים כך הסביר בתחילת הפגישה.

    הרכבת הקלה מפעילה כיום 21 רכבות כשהממוצע כל 5 ורבע דקות חולפת רכבת בתחנות. 130,000 איש נוסעים ברכבת הקלה מדי יום וברמה התיפעולית מציין המנכ"ל רביד כי המערכת עובדת כמו שצריך. הוא לא שולף מהר מדי נתונים אך לאחר לחץ קצת, הוא הסכים לומר כי בסקרי שביעות רצון הרכבת הקלה קיבלה ציון גבוה של 75%-80% ואגב זה סקר של משרד התחבורה ובהחלט ציון גבוה.

    לאחרונה תוואי הרכבת הקלה אושרה והיא תוארך גם לנוה יעקב ובית החולים הדסה עין כרם. "אנו פועלים לאישור הבאה של עוד 22 רכבות כך שבסה"כ יהיו 90 קרונות. את הרכבת הקלה מפעילה חברה זכיינית כך שבסה"כ 3 חברות נוטלות חלק במערך הנקרא הרכבת הקלה. התוואי של הרכבת מתוכנן עד לשכונת הר נוף כך שגם תושבי גבעת שאול והר נוף יהנו מהארכה של המסלול".

    לגבי המגזר החרדי יש למנכ"ל הרכבת הרבה מה לומר ולטובה: "אנחנו מקבלים כל העת פידבקים טובים מהמגזר החרדי. למדנו היטב כאן בהנהלה את הצרכים של הציבור החרדי, והיום אנו נמצאים במקום הרבה יותר טוב מאשר היינו בהתחלה. כיום כשיש ארועים גדולים של המגזר החרדי כדוגמת: עצרות, סיום הש"ס, ברכת הכהנים בחוה"מ אנו נותנים ומוסיפים נסיעות לארועים אלו. אנו הולכים לקראת הציבור החרדי בכל הנושא ההלכתי גם בהפסקת פעילות הרכבת בערב שבת וחידושה במוצ"ש רק כשעה ורבע לאחר צאת השבת. נפגשתי עם רבנים במגזר החרדי וערכנו להם סיור ברכבת הקלה ועשינו השתדלות לציבור החרדי כשאנו בקשר רציף עם הרבנים.

    לקראת חג הפסח נערכים ברכבת הקלה לבואם של המוני בית ישראל לעלייה לרגל ובמיוחד למעמד ברכת הכהנים המסורתית בכותל המערבי. בפסח בעז"ה נוסיף עמדות למכירת כרטיסים לרכבת כך שלא יווצר לחץ בעמדות בתחנות. בכל תחנה יהיו דיילים שלנו שיסייעו לאזרחים להנפיק את הכרטיס. בחוה"מ כמות הנוסעים ברכבת גדולה מאד מאשר בכל יום ובימים אלו אנו סוגרים את הקצוות למתן שירות טוב לצרכני הרכבת הקלה.

    מהשלג האחרון שירד בירושלים ושיתק גם את תנועת הרכבות למס' ימים אומר רביד :"השלג שירד בסדר גודל כזה לא צפינו. שוחחנו עם אנשים מגרמניה שמפעילים שם את הרכבת כמו כאן והם אמרו שאצלם לא מתרגשים במצב כזה שהרכבת לא פעילה במצב של שלג כזה. מתוך רצון להמשיך לתת שרות לתושבי י-ם נתקענו עם 7 רכבות בדרכים. רכשנו כף שלג מיוחדת לפינוי שלג בצירים עד 10 ס"מ. וכן רכשנו מיכשור מיוחד לשלג שקפא בתחנות שיהיה אפשרי להוציאו".

    רכבת קלה

    בסיום הראיון אומר מר רביד :" האתגר שלנו הוא להמשיך לתת שירות טוב למגזק החרדי ובהתחשבות כל הכללים ומשמר עפ"י ההלכה. תושבי נוה יעקב , הר נוף, וגבעת שאול זכאים לקבל מהמדינה את הארכת הקו . באמצעות קול חי אני מודה לנציגי הציבור החרדי, לחכי"ם החרדים שאני בקשר רצוף איתם ולראש ישיבת עטרת ישראל הגרב"מ אזרחי שרק בשבוע שעבר קיבלתי ממנו עידוד ותמיכה וכן הודה על פעילותי ברכבת למען התושבים".



    0 תגובות